Thursday, January 16, 2014

Salam Maulidur Rasul

Paklong ucapkan salam maulidur Rasul (s.a.w.) kepada semua Muslimin dan Muslimat sekalian. Semoga dengan peringatan kita sekalian pada ulang tahun kelahiran junjungan kita dapat menambahkan kecintaan kita kepada Muhamad S.A.W. hendaknya.

Sempena dengan ini Paklong ada nak pesan sikit untuk diri Paklong sendiri dan juga kawan-kawan Paklong diluar sana.

Kita ikut sunnah Rasulullah s.a.w. dengan menjadi peniaga. Tapi kita terkhilaf pandang tentang macam mana Rasulullah s.a.w. itu berniaga. Itu pun satu sunnah juga.

Paklong percaya bagaimana ciri-ciri atau tingkah laku peniaga yang bernama Muhammad Ibn Abdullah itu banyak dihuraikan dan dicerita oleh mereka yang ahlinya. Teknik berniaga atau berbisnes gaya Rasulullah s.a.w. Paklong nak huraikan secara terperinci pun Paklong bukanlah seorang ustaz atau pun alim ulama. Banyak lagi ilmu yang Paklong perlu mengaji. Cuma Paklong harap dalam pada masa kita mengikut sunnah Baginda menjadi seorang peniaga atau pun pedagang janganlah kita mengabaikan sunnah-sunnah semasa mana Baginda. Inshallah mudah-mudahan kita akan menjadi seorang peniaga yang disukai dan juga disegani oleh pelanggan-pelanggan kita.

No comments:

Post a Comment